تست کرونا توسط کیت خانگی در کمتر از 5 دقیقه!


با توجه به شرایط کنونی دنیا در رابطه با ویروس COVID-19 تشخیص سریع و صحیح ویروس امری مثبت در راستای جلوگیری از شیوع آن می باشد. آزمایش Abbot در رابطه با تشخیص ویروس در مدت کوتاه توانسته امری مناسب در جهت مبارزه با این ویروس باشد.

نویسنده: امیررضا جهانی

 

آزمایشگاه های Abbott در حال رونمایی از نوعی آزمایش کروناویروس هستند که می تواند در حدود کمتر از پنج دقیقه تشخیص دهد که آیا شخص به آن ویروس مبتلا شده است یا خیر. این دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است که می تواند تقریباً در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرد.

جان فرلز ، معاون تحقیق و توسعه آزمایشات تشخیصیAbbott  افزود که سازنده دستگاه های پزشکی قصد دارد از روز اول ماه آوریل، 50،000 آزمایش را در روز انجام دهد. این نوع آزمایش مولکولی، مسئولیت جستجوی قطعاتی از ژنوم ویروس کرونا را بر عهده دارد که در صورت وجود ویروس در سطوح بالا به سرعت قابل شناسایی است. وی اظهار داشت  که جستجوی کامل برای رد کردن قطعی از عفونت می تواند تا مدت زمان 13 دقیقه طول بکشد.

این شرکت در روز جمعه بیان داشت که  Abbot مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی ایالات متحده را برای استفاده در آزمایشگاه های مجاز و همچنین مکان های مورد نظر برای مراقبت های بیمار دریافت کرده است.

ایالات متحده تلاش کرده است تا آزمایشات کافی برای تشخیص ویروس را ارائه دهد، حتی با شرایطی همچون شیوع این بیماری و تحت الشعاع قرار دادن بیمارستان ها که از جمله آنها بیمارستان های نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن و مناطق دیگر می باشد. پس از محدود کردن آزمایش برای افراد پرخطر، و مشکلات مربوط به آزمایش طراحی شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، ایالات متحده اطلاعات تشخیصی را با سرعت بالا توسط پیشروترین شرکت های آزمایش تجاری جهان منتشر کرد.

 

جان فرلز افزود:

“این واقعاً فرصتی فوق العاده برای مراقبان خط مقدم ، افرادی که باید بسیاری از عفونت ها را تشخیص دهند ، فراهم می کنند تا شکاف را با آزمایش ما ببندند.” وی همچنین بیان داشت که “یک کلینیک قادر خواهد بود که نتیجه را در حالی که بیمار منتظر است، به سرعت اطلاع رسانی کند.”

این فناوری براساس پلت فرم ID Now Abbott مبتنی بر ایلینویز ، رایج ترین تست حال حاضر در ایالات متحده آمریکا است ، با بیش از 18000 واحد در سراسر کشور پخش شده است. همچنین این فناوری به طور گسترده برای تشخیص آنفلوانزا ، استریپس گلو و ویروس همگام سازی تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد ، از جهتی نیز یک اشکال رایج آن این است که باعث ایجاد علائم سرماخوردگی می شود.

آزمایش با گرفتن سواب از بینی یا پشت گلو شروع می شود ، سپس مخلوط کردن آن با یک محلول شیمیایی که باعث می شود ویروس باز شود و RNA آن آزاد شود. این مخلوط درون یک سیستم ID Now وارد شده است ، که یک جعبه کوچک با وزن کمی کمتر از 7 پوند می باشد و دارای فناوری شناسایی و تقویت توالی های منتخب ژنوم کروناویروس و همچنین دارای این قابلیت است که آلودگی ویروس های دیگر، به جز ویروس کرونا را نادیده بگیرد.

تجهیزات را می توان تقریباً در هر جای دیگری تنظیم کرد ، اما این شرکت با مشتریان خود و دولت ترامپ همکاری می کند تا اطمینان حاصل کند که اولین کارتریج های مورد استفاده برای انجام تست ها به جایی که بیشترین نیاز را دارند ارسال می شوند. آنها اتاق های اورژانس بیمارستان ، کلینیک های فوریت های پزشکی و مطب پزشکان را هدف قرار می دهند.

هفته گذشته ، سیستم RealTime000000 Abbott با تأیید سازمان غذا و داروی آمریكا جهت استفاده در بیمارستان ها و آزمایشگاه های مولكولی برای تشخیص عفونت انجام شد. این سیستم می تواند به طور روزانه از طریق آزمایش های بیشتر ، تا بیش از 1 میلیون در هفته مورد استفاده قرار گیرد اما برای به دست آوردن نتایج بیشتر مدت زمان بیشتری مورد نیاز است.  Abbot قصد دارد حداقل 5 میلیون آزمایش بین دو سیستم در ماه ارائه دهد.

شرکت های دیگر نیز سیستم های آزمایش سریعتر را روانه بازار می کنند. شرکت Henry Schein روز پنجشنبه اظهار داشت: آزمایش نقطه مراقبت آنتی بادی (point-of-care antibody test) ، به دنبال شواهدی مبنی بر توانایی سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت می باشد. همچنین آزمایش خون می تواند در نقطه مراقبت انجام شود و نتایج را در حدود 15 دقیقه ارائه دهد ، اگرچه برای تشخیص قطعی یک عفونت فعلی نمی توان از آن استفاده کرد.

 

منبع


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

code